آمریکا در هرگونه ماجراجویی علیه ایران تاوان بسیار سنگینی پرداخت می‌کند

«عبدالباری عطوان» با بیان اینکه حماس در مسیر درست حرکت می کند و جانشین سنوار به رژیم اسرائیل هیچ گونه امتیازی نمی دهد، تصریح کرد: مشارکت آمریکا با اسرائیل در هر ماجراجویی علیه ایران سبب می شود واشنگتن تاوان بسیار سنگینی را پرداخت کند زیرا پایگاه ها و ده ها هزار نیروی آن در خاورمیانه به هدف مشروعی برای ایران تبدیل می شوند.

به گزارش تحریریه، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب در بخشی از اظهارات خود در «یوتیوب» گفت: حقیقتا «یحیی السنوار» رئیس دفتر سیاسی جریان حماس، انسان شجاعی بود. به نظرم او تصمیم به شهادت گرفت و در میدان نبرد با دشمن حضور یافت تا به مقام شهادت برسد. او زمانی که از تونل ها خارج شد و به منطقه تل السلطان در غرب شهر رفح رفت، می دانست که به شهادت خواهد رسید. او شیفته شهادت بود. او مرگ در زیر زمین و تونل را دوست نداشت. او با این اقدام خود به الگویی برای همه نسل های آینده تبدیل شد زیرا او تا لحظه های آخر زندگی خود با دشمن نبرد کرد. حتی دشمنان وی هم اعتراف کردند که او تا آخرین لحظه جنگید و به دلیل داشتن سلاح، دشمن نتوانست به منزلی که وی در آن حضور داشت، وارد شود. از این رو، دشمن مجبور شد از تانک مرکاوا و پهپاد استفاده کند تا بتواند وارد مکان حضور وی شود. حتی زمانیکه خون پاک وی به زمین می ریخت بمب های دست ساز را به سمت دشمن پرتاب کرد. او مدتی قبل در یکی از سخنرایی ها خود گفته بود که دوست ندارد که به دلیل بیماری از دنیا برود. او گفته بود دوست ندارد در بستر از دنیا برود، بلکه دوست دارد به شهادت برسد. این بزرگترین آرمان و آرزوی وی در دنیا بود و به آرزوی خود رسید و در کنار دیگر شهدا جاودانه شد.

جانشین های یحیی السنوار؟

عطوان در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: اکنون گمانه زنی های بسیاری درباره انتخاب جانشین یحیی السنوار از سوی جریان حماس مطرح می شود. به نظر من در شورای مشورتی حماس و دیگر مراکز این جریان برای ساماندهی نظم داخلی این جریان اسم های بسیاری از جمله «خالد مشعل» رهبر جریان حماس در خارج، «زاهر جبارین» رهبر حماس در کرانه باختری و «خلیل الحیة» معاون دفتر سیاسی حماس مطرح می شود.

به گفته عطوان، اسم محمد الضیف هم برای جانشینی یحیی السنوار مطرح است. او بینی اسرائیلی ها را به خاک مالیده است. او یکی از رهبران برجسته حماس است که اسم وی زیاد مطرح نمی شود. او طرح ربایش «شالیت» سرباز اسرائیلی را برنامه ریزی کرد. او با دور بودن از رصد اسرائیلی ها تاکنون زنده مانده است. او مذاکراه برای آزادسازی اسرای فلسطینی را رهبری کرده و توانسته بیش از یک هزار فلسطینی را از چنگال اسرائیلی ها آزاد کند. او دارای ظرفیت نظامی بالایی است و راه یحیی السنوار را ادامه خواهد داد. دور از ذهن نیست که در شرایط کنونی وی جانشین یحیی السنوار شود. او می تواند اوضاع داخلی حماس را سامان ببخشد. محمد الدرویش هم یک شخص مبارز است که می تواند به عنوان جانشین السنوار انتخاب شود. سفر وی به ترکیه در راس هیاتی بلند پایه و دیدار با هاکان فیدان وزیر امور خارجه این کشور هم شاخصی است که نشان می دهد او در آینده نقش مهمی خواهد داشت.

 آمریکا در هرگونه ماجراجویی علیه ایران تاوان بسیار سنگینی پرداخت می‌کند

عطوان گفت: به نظر من «محمد الضیف» و مروان عیسی و ... هدایت عملی جریان حماس را به داخل منتقل کرده اند. رهبران این جریان در خارج هم امور دیپلماسی و سیاسی را دنبال می کنند و دیگران امور داخلی را مدیریت می کنند. سامان بخشی به امور غزه و کرانه باختری از همه چیز مهمتر است زیرا مردم این مناطق با دشمن در حال نبرد هستند، در مقابل دشمن ایستاده اند و تانک های آن را منهدم می کنند. آنها با انهدام تانک های مرکاوا دشمن را خوار و ذلیل کرده اند به گونه ای که رهبران اسرائیلی نمی دانند چگونه با آنها مقابله کنند.

وی افزود: حماس در مسیر درست حرکت می کند و شهادت یحیی السنوار زمینه ساز یک مذاکره آسان برای اسرائیلی ها نخواهد شد بلکه در ادامه به وصیت او عمل می شود و به رژیم اسرائیل هیچ گونه امتیازی داده نخواهد شد، راه السنوار در مسیر مقاومت ادامه خواهد یافت و در آینده نزدیک مذاکراتی صورت نخواهد گرفت.

حمله اسرائیل علیه ایران

تحلیلگر فلسطینی تبار گفت: موضوع دیگر تهدیدهای رژیم اسرائیل مبنی بر ترور حضرت آیت الله «خامنه ای» رهبر انقلاب اسلامی در ایران است. اینگونه تهدیدها بسیار شرم آور است. ایران بارها اعلام کرده است هرگونه ماجراجویی رژیم اسرائیل را به طور کوبنده ای پاسخ خواهد داد. اسرائیل برای هرگونه اقدامی علیه ایران تردید دارد زیرا این رژیم از ایران می ترسد و می داند واکنش ایران بسیار قوی خواهد بود. «عباس عراقچی» وزیر امور خارجه و فرماندهان نظامی ایران بارها اعلام کرده اند که این بار عکس العمل ایران بسیار کوبنده و دردناک خواهد بود. اکنون اسرائیلی ها در رعب و وحشت به سر می برند. سامانه های موشکی تاد و ۱۰۰ کارشناس نظامی آمریکایی به کمک اسرائیل آمده اند.

 آمریکا در هرگونه ماجراجویی علیه ایران تاوان بسیار سنگینی پرداخت می‌کند

وی گفت که تحولات نشان داده است همه سامانه های دفاعی رژیم اسرائیل از جمله گنبد آهنین و فلاخن داود و ... شکست مفتضحانه ای خورده اند و به همین دلیل این رژیم از آمریکا کمک خواست و آمریکا هم در ادامه کمک ها به این رژیم سامانه تاد را ارسال کرده است. مشارکت آمریکا در هرگونه ماجراجویی علیه ایران سبب می شود واشنگتن تاوان بسیار سنگینی را پرداخت کند. این کشور دارای ۵۰ پایگاه و ۴۰ هزار نیرو در منطقه خاورمیانه است که در هرگونه ماجراجویی آمریکا هدف مشروع ایران خواهند بود.

عطوان در بخش پایانی اظهارات خود درباره تحولات لبنان نیز اظهار داشت: «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم اسرائیل گفته است ما نمی خواهیم حزب الله را شکست دهیم ما به دنبال ویران سازی و از بین بردن کلی آن هستیم تا شهرک نشینان به شمال برگردند. اما حزب الله شکست نخواهد خورد. این گروه تنها در یک روز ۲۰۰ موشک به سوی حیفا، تل اویو، صفد و طبریا شلیک کرد. اکنون همگان به رژیم اسرائیل می خندند. نیروهای این رژیم نتوانسته اند یک قدم هم پیشروی کنند. حتی شهرک نشینان از دیگر شهرک های مرزی فرار کرده اند. حزب الله آزمون خود را خوب پس داده است و حال به مرحله دوم عملیات خود منتقل شده و از موشک ها و پهپادهای دقیق استفاده می کند.

پایان//

۵ آبان ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 30911

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =